Nikos Papadopulos sa narodil pred tridsiatimi dvoma rokmi v Ostrave. Jeho meno a profesionálna kariéra je už celú jednu dekádu spojená s hotelovou spoločnosťou Radisson Hotel Group. Reštauračný tím Savoy v hoteli Radisson Blu získava v jeho osobe významnú posilu.
Začínali ste ako čašník a prepracovali ste sa až na manažérsku pozíciu. Zdá sa, že ste si prešli zaujímavou cestou?
Áno, je to tak. Moje začiatky sú spojené s hotelom Park Inn Radisson v Ostrave, kde som sa v priebehu piatich rokov vypracoval až do riadiacej funkcie. Potom som sa rozhodol odísť do Radisson Blu Kuwait, kde som pracoval ako Assistant F&D Manager. Na starosti som mal päť reštaurácií a päťdesiat päť zamestnancov z dvanástich kútov sveta. Bola to neuveriteľne skvelá skúsenosť. V tej dobe sme boli jedným z najlepšie hodnotených hotelov na sieti TripAdvisor.
Kuvajt nebola vaša jediná zahraničná zastávka. Vieme, že ste boli aj v Afrike.
Rwanda, to bola jedinečná skúsenosť. Dostal som ponuku pripojiť sa k pre-opening tímu pre Park Inn Radisson. Mal som možnosť pracovať v nádhernej krajine s učenlivým a zanieteným tímom miestnych ľudí. Hotel sme otvorili v máji minulého roka a veľmi dobre prosperuje.
Potom som dostal ponuku bližšie k domovu, konkrétne z Radisson Blu Jersey vo Veľkej Británii, rovnako ako v Kuvajte a Rwande, na pozíciu F&D Manager. Na tomto maličkom ostrove som strávil rok a v októbri som sa presťahoval do krásnej Bratislavy.
Savoy je legendárne miesto s ohromne bohatou históriou. S akými ambíciami do Bratislavy prichádzate?
V prvom rade chcem povedať, že záujem vedenia hotela Radisson Blu mi nesmierne lichotí a ponuka jednoducho nešla odmietnuť. Na prácu v Savoy sa veľmi teším. Som historicky založený človek a Carlton vo mne evokuje úžasné dejiny spojené s ohromným príbehom.
Moje ambície sú pomerne jednoduché – rád by som so svojim tímom vytvoril prostredie, kde sa naši hostia kvalitne najedia, odnesú si gastronomický zážitok a budú sa sem radi vracať. To je základná vízia, ktorú musíme naplniť a od toho sa môžeme odraziť ďalej.
Ako Savoy za tých pár týždňov vnímate?
V Savoy na vás dýchne história hneď pri vstupe. Aj od našich hostí počúvam, že Savoy a Carlton sú bratislavskými legendami. Keď sa o ne budeme dobre starať som presvedčený, že úspechy, ktoré môžu dosahovať nepoznajú hraníc.
Aké sú najväčšie výzvy, ktoré stoja pre reštauráciou Savoy?
Prvoradý je kvalitný servis. Na ten sa budeme zameriavať. Musíme vytvoriť prostredie, v ktorom sa budú naši hostia cítiť uvoľnene a odchádzať so širokým úsmevom na tvári.
A čo gastronómia?
Úprimne si nedokážem predstaviť, že by sme v Savoy servírovali niečo iné ako kvalitnú stredoeurópsku kuchyňu. Naše kačacie stehno s domácimi lokšami je niečo famózne!
Možno trochu špekulatívna otázka – dá sa na prvý pohľad rozoznať dobrá reštaurácia?
Samozrejme. Prirovnal by som to k filmu. Už po 15 minútach viem, či ma bude baviť alebo nie. S reštauráciami je to podobné. Prvotný dojem pri vstupe a kontakt s obsluhou je väčšinou správny. Mám skúsenosť, že ak je toto v poriadku, aj jedlo stojí za to.
Aké budú vaše prvé kroky a na čo sa môžu priaznivci Savoy restaurant tešiť?
Spolu s našim šéfkuchárom už plánujeme niekoľko jesenných a zimných aktivít. Takže sledujte naše webové stránky a Facebook a budeme sa na vás tešiť.